Cenové vyjednávání aneb jak nejdůležitější pravidlo může zvýšit úspěch při vyjednávání až o 100 %


Mám rád cenová vyjednávání, protože výsledek představuje hmatatelnou motivaci – peníze. Nejdůležitější cenová vyjednávání, která vás v životě čekají jsou:

  • Jednání o platu
  • Koupě nemovitosti
  • Dělení majetku při rozvodu (pro tu méně šťastnou polovinu populace)

Mám celkem 7 principů, které u jednání o ceně používám. Který z nich je nejdůležitější?

Kdo první navrhne cenu prohrál!

Proč? Protože na začátku ani jedna strana nezná očekávanou cenu druhé strany a ten kdo mlčí, může zareagovat na nabídku druhé strany.

Takže pokud se vás protistrana zeptá:

  • Jaký byste si představoval plat?
  • Kolik byste chtěl za nemovitost utratit?
  • Co všechno chcete manželce zanechat?

Mlčte, dělejte hloupého anebo se zeptejte na představu druhé strany. Není to tak jednoduché, jak to vypadá… 🙂

Dole je příklad, když jsem debatoval minulý měsíc se zákaznickou podporou dámejídlo.cz o výši náhrady za zkažené jídlo. Kdy Petra první navrhla výši náhrady a z toho vycházela moje strategie získat více. Nastavení procesů vyrovnání se zákazníky v dáme jídlo nechávám bez komentáře 🙂

Příště vám vysvětlím, jak vyjednat nejlepší cenu v B2B a tady už půjde o více než 380 kreditů.

Dobrou noc!

Chat - Jsme online

Dobrý den, za moment se Vám budeme věnovat

Čekejte na spojení s operátorem.

Petra se připojil/a k chatu

Petra: 

Dobrý den, jmenuji se Petra a pokusím se vám pomoci. Co pro vás mohu udělat?

Já: 

Dobry den dostal jsem jidlo, ktere smrdi spaleninou a druhe je neosolene a nedochucene....

Petra: 

To mě moc mrzí. Jídlo jste již konzumovali ?

Já: 

No a jak bych poznal, ze je ro hnusny? Dali sme si par soust.

Petra: 

Mohu vám tedy nabídnout kompenzaci v kreditech.

Já: 

Tady je fotka

jedlo
Já: 

Co to prosim znamena?

Petra: 

Připsala bych Vám 200 kreditů.

Já: 

Ja sem ale za to jidlo zaplatil 380....

Já: 

Nikdy sem u vas nic nereklamoval

Petra: 

Nevracíme celou hodnotu objednávky, když si zákazník jídlo nechá a je ujezeno. Je mi líto.

Já: 

Jak mam zjistit ze se to neda jist aniz bych ho rozjedl?

Petra: 

Nabídnu Vám tedy 250 kreditů.

Já: 

Petro ja s vama opravdu nechci smlouvat. Jidlo je hnusny, neni snedeny, prijedte si klidne pro nej. Vratte mi prosim celou castku, ja pochvalim vas customer service.. diky

Petra: 

Jídlo si restaurace vyzvednou nemůže, vzhledem k situaci jaká v Čr je a k hygienickým opatřením. jídlo můžete vyhodit, pokud ho tedy nebudete jíst. Platbu Vám vrátit nemohu.

Petra: 

I my máme nějaká pravidla, která musíme dodržovat, to jistě chápete.

Petra: 

Není to jen tak, že si zákazník řekne, kolik chce kreditů a my mu je připíšeme.

Petra: 

Máte zpět 322 kreditů.

Já: 

Fajn nechte si kredity, ja tohle dam, zitra na blog jak funguje customer service. Diky

Petra: 

Mohu pro vás ještě něco udělat?

Petra: 

Dostal jste zpět celou hodnotu pokrmů.

Petra: 

Pokud budete potřebovat ještě s něčím pomoci, určitě se znovu ozvěte. Přeji krásný zbytek večera.

Petra opustil/a chat

Chat ukončil operátor

One comment

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s